Plecare din Timișoara
Excursie de o zi - Poarta spre inima Transilvaniei
Salina Turda și Mănăstirea Dumbrava
Plecare dimineața la ora 6.00 de la Casa ”Adam Muller Guttenbrunn”, strada Gheorghe Lazăr nr.10-12 înspre Mănăstirea Dumbrava, situată la 55 de kilometri de Alba Iulia a fost ridicată în numai un an şi jumătate şi rivalizează cu cele mai celebre aşezăminte de acest fel din ţară. Părintele Teodor Crişan, ctitorul locaşului, a reuşit această performanţă cu sprijinul financiar al jucătorilor din echipa naţională de fotbal a României. În prezent, mănăstirea este ”casă” pentru copii orfani, bătrâni suferinzi şi chiar mame care au nevoie de ajutor.
De la Manastirea Dumbrava ne indreptam spre Salina Turda, considerat taramul magic din adancul Transilavaniei, un loc care face bine si care te imbie la relaxare si deconectare. Ajunsi in zona Durgău-Valea Sărată putem face o oprire la un restaurant pentru a servi masa de pranz.
Primul document care vorbește în mod explicit de existența unei exploatări de sare la Turda datează din 1 mai 1271, fiind emis de cancelaria maghiară. Intrarea în Salină (prin galeria de acces Franz Josef) se făcea până în anul 2010 din str. Salinelor 54A (cartierul Turda Nouă), în prezent prin noua și moderna intrare din centrul turistic Salina-Durgău (Aleea Durgău nr. 7). Salina Turda este înscrisă pe lista monumentelor istorice din județul Cluj, elaborată de Ministerul Culturii și Patrimoniului Național din România în anul 2010. Salina Turda constituie astazi un adevarat muzeu de istorie a mineritului în sare. Starea excelenta de conservare a lucrarilor miniere si a utilajelor utilizate la transportul sarii, alaturi de grija cu care s-au efectuat lucrarile de pregatire a salinei pentru a deveni obiectiv turistic, au facut ca istoria si legenda sa se împleteasca armonios aici. Numarul tot mai mare de turisti, sositi din cele mai îndepartate arii geografice pentru a vizita salina sunt o confirmare a valorii turistice si istorice. Ultima intrare in salina ora 18.00
Tarif 200 lei/pers.
Tariful include:
- transport autocar/microbuz (în funcție de numărul de persoane înscrise) clasificat conform normelor UE;
- ghid însoțitor din partea agenției.
Tariful nu include:
- masa de prânz;
- intrările la obiectivele turistice: Salina Turda: 60 lei/adult, 30 lei/copil/elev/studentpensionar;
- alte cheltuieli de natură personală.
*Notă:
*Tariful este valabil pentru grup de minim 35 de persoane. În cazul în care vor fi mai puţini participanţi, tariful se poate recalcula sau excursia se va reprograma.
* Ne rezervăm dreptul de a recalcula tariful, în cazul creșterii semnificative a prețurilor carburanților, față de momentul când a fost lansat programul.
*Ghidul are voie sa modifice programul turistic fara a schimba structura acestuia.
Informatii precontractuale Fantasy Travel conform OG 2/2018
Formular de informare a calatorului pentru contractele privind pachete de servicii de calatorie
Combinatia de servicii de calatorie pusa la dispozitia dumneavoastra este un pachet in intelesul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de calatorie si serviciile de calatorie asociate, precum si pentru modificarea unor acte normative.
Prin urmare, veti beneficia de toate drepturile ce rezulta din legislatia Uniunii Europene care se aplica pachetelor turistice. Societatea Fantasy Travel SRL va fi pe deplin responsabila pentru executarea corespunzatoare a pachetului in ansamblu.
In plus, conform legislatiei, societatea Fantasy Travel SRL detine protectie pentru a va rambursa platile in cazul in care devine insolventa si, in cazul in care transportul este inclus in pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastra.
Drepturi principale in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018
- Calatorii vor primi toate informatiile esentiale privind pachetul anterior incheierii contractului privind pachetul de servicii de calatorie.
- Exista intotdeauna cel putin un comerciant care raspunde pentru executarea corespunzatoare a tuturor serviciilor de calatorie incluse in contract.
- Calatorilor li se pune la dispozitie un numar de telefon de urgenta sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legatura cu agentia de turism organizatoare sau cu agentul de turism.
- Calatorii pot transfera pachetul unei alte persoane, in urma unei instiintari efectuate in mod rezonabil si eventual a platii unor costuri suplimentare (dupa caz).
- Pretul pachetului poate fi marit numai daca cresc costurile specifice (de exemplu, preturile carburantilor) si daca acest lucru este prevazut in mod expres in contract, si in orice caz nu mai tarziu de 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului. In cazul in care cresterea pretului este mai mare de 8% din pretul pachetului, calatorul poate inceta contractul. In cazul in care agentia de turism organizatoare isi rezerva dreptul de a creste pretul, calatorul are dreptul la o reducere de pret daca apare o scadere a costurilor relevante.
- Calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare si pot obtine rambursarea integrala a oricaror plati in cazul in care oricare dintre elementele esentiale ale pachetului, altul decat pretul, s-a modificat in mod semnificativ. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, comerciantul raspunzator de pachet anuleaza pachetul, calatorii au dreptul la rambursare si, dupa caz, la o despagubire.
- Calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare, inainte de inceperea executarii pachetului, in circumstante exceptionale, de exemplu in cazul unor probleme grave de securitate la destinatie care sunt susceptibile de a afecta pachetul.
- In plus, calatorii au posibilitatea de a inceta contractul in orice moment inainte de inceperea executarii pachetului, in schimbul achitarii unei penalitati de incetare adecvata si justificabila.
- In cazul in care, dupa inceperea executarii pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite calatorului servicii alternative corespunzatoare, fara a implica plata unor costuri suplimentare. Calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare, in cazul in care serviciile nu sunt executate in conformitate cu contractul si acest fapt afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar agentia de turism organizatoare nu remediaza problema.
- Calatorii au de asemenea dreptul la o reducere a pretului si/sau la plata unor despagubiri pentru daune in cazul in care serviciile de calatorie nu sunt executate sau sunt executate in mod necorespunzator.
- Agentia de turism organizatoare trebuie sa ofere asistenta in cazul in care calatorul se afla in dificultate.
- In cazul in care agentia de turism organizatoare intra in insolventa, platile vor fi rambursate. In cazul in care aceasta intra in insolventa dupa inceperea executarii pachetului, iar transportul este inclus in pachet, repatrierea calatorilor este garantata. SC Alltur SRL a contractat protectia in caz de insolventa cu OMNIASIG VIENNA INSURAMCE GROUP SA. Calatorii pot contacta aceasta entitate sau, dupa caz, autoritatea competenta (Bucuresti, Aleea Alexandru, nr. 51, sector 1, 011822, telefon 021.405.74.20, fax 021.311.44.90, e-mail: office@omniasig.ro, web: www.omniasig.ro) in cazul in care serviciile sunt refuzate din cauza insolventei Fantasy Travel SRL.
In sensul prezentului formular prin agentie de turism organizatoare se intelege agentia de turism organizatoare stabilita pe teritoriul Romaniei sau agentia de turism intermediara stabilita pe teritoriul Romaniei, care cumpara in mod direct pachete de la o agentie de turism organizatoare care nu este stabilita in Romania, dupa caz, conform art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2018.
In cazul prevederilor referitoare la insolventa, agentia de turism organizatoare este cea dintr-un alt stat membru UE sau din Romania, dupa caz.
Ordonanta Guvernului nr. 2/2018: https://www.anat.ro/wp-content/uploads/2018/08/OG-2_2018.pdf
CARACTERISTICI GENERALE ALE SERVICIILOR DE CALATORIE
Informatii importante cu privire la comanda de rezervare
In conformitate cu legislatia in vigoare, Agentia FANTASY TRAVEL are obligatia sa va aduca la cunostinta urmatoarele:
Renuntarea
Puteti sa va retrageti din contractul de calatorie oricand inainte de inceperea calatoriei. Renuntarea la contract necesita din partea dumneavoastra o declaratie in scris transmisa agentiei. Va recomandam sa transmiteti declaratia de renuntare a contractului pe un suport informatic durabil.
In acest caz noi pierdem dreptul asupra tarifului calatoriei, drept urmare in schimb, putem sa va solicitam o despagubire rezonabila (conform contract cadru de comercializarea pachetului de servicii turistice), in masura in care retragerea din contract nu ni se datoreaza noua sau circumstantelor extraordinare aparute la destinatia stabilita sau in imediata apropiere si care pot afecta in mod negativ desfasurarea calatoriei sau transportul persoanelor la destinatie.
Incheierea unei asigurari pentru acoperirea costurilor in cazul renuntarii la calatorie
Va atragem atentia asupra faptului ca majoritatea tarifelor practicate de catre agentia noastra nu includ asigurarea pentru anularea calatoriei si/sau medicala (asigurare storno si asigurare pentru intreruperea calatoriei). Renuntarea la calatorie inaintea inceperii sau intreruperea calatoriei, genereaza costuri de stornare si/sau alte costuri suplimentare pentru intoarcerea in tara, din acest motiv va recomandam sa incheiati un pachet de asigurari speciale valabile pentru diverse cazuri neprevazute, de accident, boala sau deces.
Mobilitate redusa
Persoanele cu mobilitate redusa pot beneficia de serviciul de calatorie rezervat doar in anumite conditii. In cazul in care doriti mai multe informatii cu privire la caracterul adaptabil al serviciilor de calatorie pentru persoanele cu mobilitate redusa, va rugam sa ne contactati in acest sens.
In cazul unei astel de rezervari, confirmarea trebuie sa includa echipamentele, utilitatile si materialele auxiliare accesibile persoanelor cu handicap, pe care dumneavoastra le-ati solicitat si care sunt garantate de catre partenerul local contractual al agentiei.
Raspunderea contractuala
FANTASY TRAVEL SRL este in totalitate raspunzatoare pentru prestarea regulamentara a tuturor serviciilor de calatorie prevazute in contract si este obligata in baza Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 sa acorde asistenta calatorului in cazul in care acesta se afla intr-o situatie dificila.
Asistenta in timpul calatoriei
Odata cu documentele de calatorie veti primi si datele de contact corespunzatoare.
Veti avea intotdeauna un numar de telefon de urgenta pe care il puteti apela in caz de nevoie.
Reclamatii la destinatie
Aveti obligatia de a aduce la cunostinta reprezentantului nostru de la fata locului reclamatia dumneavoastra, odata cu transmiterea ei catre agentie. Reprezentantul nostru local are sarcina de a remedia deficientele, in masura posibilitatilor. Cu toate acestea, reprezentantul local nu este autorizat sa valideze eventualele pretentii. Acestea vor fi solutionate prin agentie, dupa caz.
Cesiunea contractului
Participantul la calatorie poate cesiona (transfera) unei alte persoane contractul pentru pachetul de servicii de calatorie, intr-un termen rezonabil si tinand cont de eventualele costuri suplimentare generate de cesiune, daca si in masura in care aceasta este posibila.